Μικρο κινητικότητα, πατίνια, ποδήλατα και ηλεκτρικά οχήματα για πόλεις ανθεκτικές στην κλιματική αλλαγή. Πόσο μακριά βρισκόμαστε. Πώς τα ερειπωμένα διατηρητέα κτήρια μπορούν να ξαναγίνουν στολίδια των πόλεων. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που διασφαλίζουν την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Γιατί οι μυρμηγκοφάγοι κινδυνεύουν να αφανιστούν. Δείτε στο Ένθετο Περιβάλλον του ERTΝEWS:
Εννιακόσιες πενήντα δύο (952) πόλεις στην Κολομβία βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό. Εκατοντάδες πύρινα μέτωπα βρίσκονται σε εξέλιξη λόγω της υψηλής θερμοκρασίας και της παρατεταμένης ξηρασίας, από την οποία πλήττεται συνολικά και ο Αμαζόνιος. Τα υγρά δάση αφυδατώνονται και τα ποτάμια στεγνώνουν. Στην Ανταρκτική η υπερθέρμανση μείωσε τους πληθυσμούς πιγκουίνων με μόλις 200 φωλιές από το είδος Αντελί να καταγράφουν οι ερευνητές, ενώ στην Ισπανία τα μπάνια του λαού ξεκίνησαν από τον Ιανουάριο.
Ανοίγουν και οι ζωτικές ενδείξεις του πλανήτη που αποτυπώνουν σε αριθμούς την κλιματική κρίση και τα φουγάρα εκτοξεύουν σε πραγματικό χρόνο αέρια θερμοκηπίου από τα ορυκτά καύσιμα που προκαλούν υπερθέρμανση. Στον αντίποδα η απαλλαγμένη από ρύπους ενέργεια τα αιολικά, φωτοβολταικά, η κυματική ενέργεια τα υδροηλεκτρικά είναι μονόδρομος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αποσταθεροποίησης. Η Ε.Ε. δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη της καθαρής και εγχώριας ενέργειας Στις 26 Ιανουαρίου ήταν η παγκόσμια ημέρα καθαρής ενέργειας και με αυτή τη αφορμή θα δούμε τα στοιχεία που έδωσε ο ΑΔΜΗΕ για το είδος της ενέργειας που καταναλώσαμε το Δεκέμβριο. Το 56.9% προήλθε από ανανεώσιμες πηγές και το 43,1% από συμβατικές πηγές δηλαδή 39,5% εισαγόμενο φυσικό αέριο και 12.6% λιγνίτη. Η περαιτέρω διείσδυση της καθαρής ενέργειας έχει ξεκάθαρα οφέλη τόσο για το περιβάλλον όσο και για την οικονομία.
Μπορεί τα ορυκτά καύσιμα να αποσύρονται σταδιακά από την ηλεκτροπαραγωγή, στις μετακινήσεις όμως παραμένουν κυρίαρχα δημιουργώντας ασφυκτική κατάσταση στις πόλεις. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μέρος της βιώσιμης αστικής μετακίνησης όμως δεν αρκεί για να γίνουν οι πόλεις φιλικές στους χρήστες. Τα οχήματα πρέπει να μειωθούν και να δοθεί χώρος στη μικροκινητικότητα και έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες και στις αστικές αναπλάσεις
Με στόχο την αποκατάσταση, τη διατήρηση των αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών και την προσαρμογή σε σύγχρονες χρήσεις των χιλιάδων διατηρητέων κτιρίων η ΔΙΑΝΕΟΣΙΣ μέσω της νέας μελέτης που δημοσίευσε, προτείνει τη δημιουργία ενός μηχανισμού οπου θα συμμετέχει το κρατος- ιδιωτικές εταιρίες και οι ιδιοκτήτες .
Ενα ιδιότυπο ΣΔΙΤ για τα διατηρητέα κτίρια που υπάρχουν ανά την επικράτεια και κινδυνεύουν με κατάρρευση. Εταιρίες ειδικού σκοπού, οι DEVELOPERS που θα δημιουργηθούν θα εξασφαλίσουν χρηματοδοτήσεις και θα αναλάβουν την αποκατάσταση και επανάχρηση των κτιρίων ενώ ο ιδιοκτήτης θα παραχωρήσει δικαιώματα εκμετάλλευσης μέχρι την απόσβεση
Επιμέλεια: Κατερίνα Χριστοφιλίδου
Πήγη:www.ertnews.gr